Oblíbené příspěvky

15 května 2019

Dohonil jsem >bycha< aneb v Českém lese

Tehdy jsem si to tolik neuvědomoval, když jsem v roce 1991 propásl Mistrovství světa v orientačním běhu, podruhé konané v Československu, a místo toho jsem podporoval tento sport ve Spojených státech. Marielázenští s pomocí svazu a množství dobrovolníků z celé země tu připravili skutečně skvělé závody. Ze zpracovaných terénů se těží dodnes a já si dosud neužil ani jediného. Mrzí mne to čím dál více.

Oblast jihozápadních Čech, stejně jako severovýchodního Bavorska, respektive Horní Falce, je dodnes na orientační běžce skoupá a významnější akce se v pohraničí nekonají. Pohnutá historie tohoto pohraničí tomu ani v "komunistické" minulosti nepřála. Jak to tam asi vypadá dnes, po vysídlení Němců a dosídlení bůhvíkým? Bez "železné opony" se možná "lépe dýchá". Tak na to jsem zvědav také. 

Sporadicky jsem navštívil Šumavu, s libereckými orienťáky jsem pobyl i v Krušnohoří, ale Český les jsem dosud nenavštívil. Jak krásně to zní: Český les. Bude tam opravdu les?




Přehrady jsou takovou mou skoro tajnou zálibou, v mládí jsem se o ty české hodně zajímal. A na jednu z těch "novějších" - Lučinu, mám spadeno. Povede se návštěva té takřka střežené nádrže na místě stejnojmenné obce?

Četl jsem kdysi napínavé vyprávění o vyzvednutí jednoho vzácného pokladu. Vrátil se zpátky na místo nálezu - na hrad Bečov. Budu ho moci vidět na vlastní oči, když tu pražskou výstavu po jeho restauraci jsem propásl? 

Mám rád mašinky. Ty skutečné a parní. Chystám se do jejich německého muzea. V současné době tam probíhá další rekonstrukce, ale provoz není přerušen. Bude co vidět?

Lázeňský trojúhelník. No Karlovy Vary znám "z rychlíku", ty ostatní ne. Všechny jsou chváleny. Musím si v tom udělat tak trochu jasno, čím se tak asi liší?

V následujících článcích bych se rád podělil o to, co se mi líbilo a zaujalo mne....

Žádné komentáře:

Okomentovat