Oblíbené příspěvky

19 dubna 2015

Na prohlídce půlmaratonu, také první zádrhel na Třídě Míru

V sobotu 18. dubna 2015 jsem z níže uvedených důvodů zůstal v Pardubicích a přál si, aby při "aprílovém počasí" aspoň dopoledne zůstalo bez deště. Byl to totiž den konání Pardubického Vinařského půlmaratonu, jakéhosi nástupce Běhu osvobození Pardubice - Chrudim - Pardubice, který se spoustu let běhal na začátku května. Chystám se na ten závod už několik let, zvlášť když se koná už jen na území města, ale zdravotní problémy zdržují. Už jsem tu psal o biceps femoris na pravé noze. Zlobí. Vyskytují se občasné křeče z klidu, třeba ráno, když se jen chci protáhnout v posteli. Čtvrt roku jsem vynechal běhání. V uplynulé měsíční době jsem zkoušel běh od počáteční krátké trasy. Stehenní problém se zdá být bez problémů, ale znovu se vrací křeče lýtka pravačky. Jakoby reakce na staré zranění.
V sobotu 28. března 2015 jsem poprvé vyrazil na nejkratší orienťáckou trať - sprint do Skutče. V pohodě, jeden a půl kiláku není žádná vzdálenost. Začal jsem se "rozběhávat" a vypadalo to slibně. 12. dubna jsem zkusil prodloužit běh na "střední" vzdálenost. Zase ten nepříjemný pocit, jako by mě někdo tahal za lýtko. V 36. minutě jsem musel skončit, někde na 7. kilometru.

Trať Půlmaratonu se mi na kolečkových bruslích nezdála nijak náročná. 10,5 kilometru mě nemůže rozházet. Těšil jsem se, že se tam sejde "parta" účastníků Pardubic na bruslích. Bruslařů se však sešlo žalostně málo. Inu jistě někteří bruslaři dali přednost běhu půlmaratonu, další koloběžkám, tak se sešlo nějakých 25 účastníků. Což ovšem znamenalo luxusní projížďku. Bruslařské pole se rychle roztáhlo díky nevyrovnané výkonnosti účastníků. Start byl v 10:10 a pořadatelé žádali, abychom eventuálně umožnili průjezd závodníků Poháru handbike, který startoval v 10:30. Nedohonili mě. Zvládl jsem okruh za asi 33 minut, ale byl to vskutku výkon! Skoro půlka trasy v protivětru je znát i na bruslích.

Do cíle vedla trasa přes Třídu Míru, letos čerstvě po rekonstrukci. Povrch je tu zadlážděný, ale spáry bohužel nejsou natolik v rovině a tvrdé, že mi tam občas drhla kolečka. Našel jsem dokonce šrámy na jejich běhounu. Asi to nebude zrovna příjemná oblast pro bruslaře.

Žádné komentáře:

Okomentovat