Oblíbené příspěvky

16 listopadu 2014

Nevydařené testování a barokní sochy

Po dvou testovacích bězích překračujících jedenáctikilometrovou trať, které jsem "přežil" takřka ve zdraví, přesněji tedy s ohledem na pravou nohu, o čemž jsem tu už psal, jsem vyrazil v neděli 16. listopadu 2014 na náročnější test. Využil jsem okolností a zajel jsem na Cenu Monaka. Za dvacet korun startovného je tu opravdu dobrá příležitost proběhnout se na perfektní terénní trati po lesních cestách ve zvlněném terénu.
Start desetikilometrové trati byl v 10 hodin 5 minut za, na tento den poměrně vysoké desetistupňové teploty, při zatažené obloze.
I při rozcvičování mě lehce pobolíval úpon v oblasti hýždě, nic neobvyklého. Ve stoupání bylo cítit pnutí, v seběhu jsem byl ale odvážný a předbíhal jsem. Relativní pohoda netrvala ale dlouho. Proběhl jsem ještě kolem Kochánovických rybníků, ale táhlé stoupání nad rozhlednu Bára už jsem nezvládl. Zhruba na čtvrtém kilometru jsem přešel do chůze, pokusil se protáhnout pravačku, ale bez úspěchu. Silná bolest mi znepříjemňovala přesun z prakticky nejvzdálenějšího místa trati do cíle na Monaku. Vzdal jsem.

Malou náplastí při návratu domů mi byla návštěva Muzea barokních soch v Chrudimi. Měl jsem kliku. Otevřeno je tu nyní, mimo sezónu, jen o víkendech, s polední pauzou 12-13 hod. Vstupné je 60 korun, což se může zdáti hodně za prohlídku někdejšího kostela. Ale prohlídka opravdu stojí za to. Jako projekt podpořený fondy Evropské unie je na dnešní dobu nadstandardně zpracován. V ceně vstupného je zapůjčení mobilních informačních jednotek, s jejichž pomocí si návštěvník vyslechne průvodce k danému objektu. Kromě toho je tu audiovizuální koutek, kde lze shlédnout řadu videí. Za třičtvrtě hodiny, které zbývaly do polední pauzy, jsem stihl využít jen zlomek nabízených aktivit. Ještě se sem určitě vrátím.

Žádné komentáře:

Okomentovat