Oblíbené příspěvky

30 června 2014

Předčasný dárek

Předčasný dárek jsem dostal ke konci června. A docela jsem si ho užíval. Jde o dárek neobyčejný, proto nemohl být předán později k narozeninám. Splnilo se mi tak jedno letité přání, totiž navštívil jsem 

                 MUZEUM 


SETKÁNÍ PARNÍCH LOKOMOTIV

Jelikož jsem dorazil v sobotu 21. června 2014 dopoledne z Pardubic stylově "regulérním" vlakem před příjezdem zvláštního vlaku, vypraveného z Prahy hlavního nádraží, měl jsem chvilku času na něj počkat kousek před stanicí. Neobešlo se to bez nepříjemností, neboť zájemců z řad amatérských fotografů bylo mnoho a každý si přál mít své video jen s lokomotivou bez lidí. Já jsem si pro to své vybral pozici podle osvětlení, bohužel mi to nebylo příliš platné neboť počasí toho dne bylo s deštěm na spadnutí.

Jako pamětník konce "parního věku" na železnici nejsem sice skalní vyznavač "toulek za párou", ale majestát parní lokomotivy v provozu ve mně vyvolává vždy silný prožitek. Rád jsem vždy poslouchal tatínkovo vyprávění o dědovi, který jako strojvedoucí vodil rychlíky na trati Žilina - Spišská Nová Ves. Jako žáček jsem zažil parní lokomotivy na trati do Havlíčkova Brodu. I na té jsem při její oslavě natočil krátké video (viz odkaz v zápatí blogu). Jako děcko mě zajímaly spíše elektrické lokomotivy, ale s odchodem páry "na věčnost" se vztah k páře zesiluje.


Muzeum v Lužné u Rakovníka vzniklo až po "sametové revoluci" a nenapadlo mne nikdy, když jsem tudy vlakem projížděl, že jednou tu bude možné vidět v akci šest typů parních lokomotiv najednou. Bylo opravdu na co se dívat. Komentovaná přehlídka na točně je opravdu impozantní zážitek. Jenom Albatros se nemohl promenádovat, neboť se svým tendrem byl delší než kolej točny.


498.104 Albatros
K dispozici byly zaparkované stroje v hangáru, prohlídka vedla přes opravnu/montážní halu, a protože "mašinky musí papat", jel si i Papoušek pro nášup. Ani děti se tu nenudí. K dispozici je jim kromě dětského hřiště i zahradní úzkorozchodná železnička. K občerstvení kromě stánků slouží i zaparkované jídelní vozy.

Očekával jsem, zdali bude mít LIDL v akci jízdenku na víkend za zvýhodněnou sazbu, ale letos tuhle spolupráci s Českými drahami asi nenastartoval. Těch několik stovek za výlet do muzea stojí za to a ve srovnání s návštěvou zámku je tím o celý den postaráno. 

Žádné komentáře:

Okomentovat