Oblíbené příspěvky

24 května 2012

Zase v Jankovicích

xRok se s rokem sešel a v sobotu 12. května 2012 jsem uspořádal v Jankovicích u Přelouče zase orientační běh pro odboráře z Telefóniky (kdysi Pošt a telekomunikací). Prý letos naposledy.
Tentokrát jsem narychlo zvolil starou mapu Pelíšek západ z roku 1989, kterou jsem použil pro 17 kontrol v lese. Protože vodstvo, terén a celkem i síť cest zůstává stejná, lze ji použít i po letech. Muži měli trasu 14,2 km a ženy 8,4 km dlouhou měřeno vzdušnou čarou.
dopolední severní vyhlídka od chaty

Těšili jsme se, že po předchozích chladných a někdy trochu vlhkých ročnících bude zase jednou teplo, a ještě v pátek to tak vypadalo. Opak byl pravdou. Bikerky, které vyrazily z Pardubic ráno tak, aby dorazily na 10. hodinu, přijely úplně promočené. Stihl je stejný slejvák, který promočil na kost i mne při stavbě kontrol. Přesto všech devět hlídek odstartovalo odhodlaně do mokrého lesa, ve větru rychle prosychajícího.
Poprchávalo až do oběda, tak se nakonec letošní ročník sportovních her musel obejít bez střelby a hodu granátem, jak prozrazují výsledky. Vydatné občerstvení se sladkou tečkou bylo hezkou náplastí na útrapy z lesa. Odpoledne už nepršelo, ale zima zahnala všechny do klubovny na hřišti, kde Mirka vyhlásila vítěze a pokračovala zábava. Já se "bavil" sbíráním kontrol a i když jsme večer zahlédli sluníčko, těšil jsem se domů.
večerní sluníčko v Jankovicích

Opět se potvrdilo to bláznivé počasí posledních let se samými zvraty, jak jsem o tom psal v příspěvku z Jizerských hor jaro 2012. Když jsem v pátek před závodem prověřoval na místě kontrolní staovniště, panoval šílený hic 30 °C a jedině les byl tím příjemným prostředím, kde se to dalo vydržet. Ještě do půlnoci bylo venku vedro. Ráno už poprchávalo, když jsem odjížděl, ale teploměr v 7 hodin stále ukazoval ještě 19 °C. Ochlazení zprostředkoval slejvák kolem půl desáté, po němž už zůstalo sotva 14 °C. Na Železných horách se to obešlo tedy bez krupobití a podobných katastrof.

Žádné komentáře:

Okomentovat