Oblíbené příspěvky

08 dubna 2012

Běhání v odkališti po transplantaci


Krajina mezi Hradcem Králové a Pardubicemi zapadne do paměti návštěvníka hlavně romantickou zříceninou Kunětická horakterá vystupuje nad okolní rovnou polabskou krajinu asi jako Trosky nebo  Bezděz. Ale ve zdejší krajině se skrývají i jiné (ne-)pozoruhodnosti jako výsledky lidské činnosti. Ty ovšem obvykle návštěvník nevidí. Nevnímají je ani místní, pokud ovšem jim neškodí, jako třeba ta v roce 1977.

Rozhodl jsem se na jednu takovou záležitost podívat zblízka, ba dokonce se po ní proběhnout. A tak jsem vyrazil v neděli 25. března 2012 na Český pohár v Trail orientačním běhu, jehož součástí byl právě i sprint, do Dřítče u Pardubic. V posledních letech tam totiž proběhla rekultivace jednoho z odkališť popílku Opatovické elektrárny na golfové hřiště.
Chlad nedělního jasného rána spolu s posunem času na letní mne donutil pořádně se teple obléci na kolo, abych stihl start krátce po 10. (ještě včera tedy 9. - ó jak nenávidím ten letní čas!) hodině.
u startu závodu

Pořadatelům z Dobrušky se tu opravdu vydařil závod. Naštěstí neobvykle teplé počasí začátku letošního jara umožnilo běžet prakticky v letním oblečení, a kdyby nevál silný vítr, mohlo být skoro dusno. Dusno jsem měl ale já, nedokázal jsem se zkoncentrovat na sledování trati sprintu a v tom kalupu jsem v kategorii H45 asi pro vlčí mhu vynechal čtvrtou kontrolu a byl jsem po zásluze diskvalifikován. Vůbec jsem si to neuvědomil ani když jsem míjel poslední kontrolu. Nicméně jsem byl velmi povděčen, že došlo k dohodě orientačních sportovců s golfovými a tak se mi naskytla ojedinělá příležitost proběhnout se po golfovém hřišti, které tu z větší části bylo k dispozici právě orientačním běžcům. Také jsem poprvé sledoval na vlastní oči, jak hendikepovaní sportovci mohou využít mé oblíbené disciplíny.

Pozn.: fotky zde publikované pocházejí opět z mobilního telefonu Sony-Ericsson K750i. V ranním spěchu jsem totiž nevzpomněl na svého obvyklého Nikona a většinu fotek pořízených tím telefonem jsem vyhodil, neboť s použitím jeho zoomu se stávají nepoužitelnými.

Žádné komentáře:

Okomentovat