Oblíbené příspěvky

08 února 2012

O ledovém království

Tak konečně jsem se dočkal! Už to vypadalo že letos pořádná zima ani nepřijde. Neznamená to pro mne, že musí nutně napadnout sníh, stačí mi mráz. Takový, že v krátké šňůře dnů dokáže pokrýt ledem  hladiny vodních nádrží. V uplynulých pár letech přišel kolem přelomu roků. Letos dal na sebe skoro měsíc čekat.
V sobotu jsem si za pošmourného odpoledne vyšel s Romčou na procházku. Zamířili jsme k jesenčanskému (dnes nečekaně nazvanému Křižný, jak je uvedeno na štítku projektu spolufinancovaného EU) rybníku. Led už by mě unesl, ale nezkoušel jsem ho ještě. To mám vždycky "radost", když někdo zkouší pevnost házením kamenů na led. Pak se o něj jeden při bruslení, zvlášť pozadu, může přerazit.
Paradoxně jedinou výhodou nezaměstnaného v produktivním věku je, že si může naplánovat aktivity téměř podle vlastní úvahy. 

A tak jsem mohl využít krajiny bez sněhu v pondělí 30. ledna 2012 a začal využívat mou nejbližší plochu k bruslení.
u stavidla Křižného rybníka 

Nádherné prosluněné dopoledne kazil trochu mrazivý východní vítr, přinášející další ochlazování. Zato jsem měl celý rybník pro sebe. Hospodář tu zřejmě provedl v sezóně úpravu dna, takže na rozdíl od loňské zimy tu netrčely žádné rákosiny nad hladinu a k dispozici je celá plocha rybníka.
hladina na začátku mrazů

Rozhodně jsem si s větší chutí zabruslil místo kondičního běhu, i když v přes deset let starých kanadských mizerných turistických bruslích mě zase různě tlačily nohy a napoprvé mi hodinka docela stačila.

Mrazivé a jasné počasí pokračovalo i v úterý 31. ledna a také po obědě vylákalo skupinky bruslařů na rybník. Už ale vyžadovalo větší úsilí bruslit proti čerstvému ledovému větru, který mi na hrázi dokonce shodil kolo ze stojánku.

V neděli 5. února 2012 bylo na rybníku veselo, z povzdálí jsem při kondičním běhu pozoroval řadu aut a míhajících se postav na otevřené ploše rybníka. Zajel jsem tam opět v pondělí 6. února 2012. Led podstatně zesílil (odhad tak 20 cm), zato hodně popraskal, ale nerozlámal se.

Původně jsem tu nachystal příspěvek ke zveřejnění na středu 2. února, ale při pokusu o přidání videa jsem byl Googlem odpojen z účtu. Trvalo to týden, než mi byl účet opět zprovozněn a musel jsem předložit kopii občanského průkazu. Čert ví, jak to souvisí s dohodou ACTA, ale zdá se, že končí éra svobodného Internetu.

Žádné komentáře:

Okomentovat