Oblíbené příspěvky

02 prosince 2017

Konec Warfarinu a běhání

Ve čtvrtek 12. října 2017 přišla další důležitá zdravotní kontrola. Ultrazvukové vyšetření na poliklinice KOLF. Už skoro rok řeším trombózu, jejíž příčina není dosud jasná. Dovedla mě až do nemocnice skoro před rokem. Začalo to levou nohou, která pak byla sledovaná zhruba půlročními testy dopplerovskou sondou. Nebolí to, ale do jara jsem byl doma na kontrolce a přes doporučení nenáročného pohybu se nic moc neměnilo.  Nachodil jsem přes sto kilometrů.
Cosi se v noze měnilo na konci února, lýtko najednou začalo bolet a ta bolest se stěhovala někam ke kotníku. Za "živého boha" jsem se nedokázal dostat na ultrazvuk. Prostě stanoven je jednou za půl roku, přes to nejede vlak. Všude mě vyhodili, "obvoďák" to považoval za nedůležité. Na květnovém vyšetření tam skutečně UZ našel jednu významnou ucpanou žílu.
Měl jsem tedy obzvláštní radost, když doktorka vypsala zprávu, že už nic nenašla. Kecal jsem jí do vyšetření, ať se podívá pořádně, ukazoval jsem jí body, kde jsem dříve pociťoval bolest.

Okamžitě jsem vysadil Warfarin, lék snižující hustotu krevních trombocytů. Kvůli němu jsem si nemohl užívat zeleniny, kterou mám tolik rád. Za celý rok jsem si nedal ani hlávkový salát, zelí jen poskrovnu.
Taky jsem začal konečně trochu běhat. Potřebuji snížit váhu, za ten rok jsem dosáhl přes sedmdesát kilo, nejvíc za celý život. Přes léto jsem pracoval v nepřetržitém provozu na dvanáctihodinové směny, to se pak ani nechce běhat, navíc v tom hicu.
Ovšem musel jsem začít pomalinku úplně od začátku. Komplikací také byla sádra, kterou jsem měl na levé ruce po srpnové bouračce. Ještě že mi ji sundali, když tu kostičku zadrátovali.
Rád bych se na jaře vrátil k orientačnímu běhu, který už z podobných důvodů zanedbávám skoro tři roky.

Žádné komentáře:

Okomentovat