Od rána se chystal už podzimní, přesto teplo slibující slunečný den. Pro svůj dárek našel Václav další aviatiky, aby se s nimi vznesl do nedalekého okolí chrudimského letiště. Potěšilo mě tedy, že jsem jim mohl dělat doprovod.
Na letiště jsme zvolili neobvyklý dopravní prostředek - totiž kolo. A jelikož jedním z aviatiků byla Romča, zvolil jsem tandem. Plánovaný start po půl jedenácté pěkným letadélkem Cessna 172 se prakticky podařilo dodržet.
Cessna 172 před letem. |
Čtvrtý člen posádky měl plné ruce práce. Romča se snažila pořídit pár snímků, ale "ukšírovaná" v sedadle sotva stíhala nějakou tu vyhlídku při příznivém náklonu letounu.
Každý z členů posádky již měl zkušenosti s nějakým letem. Ale vychutnat si vyhlídku z malého letounu, letícího v nízké výšce, je neopakovatelné. Uvědomil jsem to kdysi při přeletu vrtulníkem na záložní letiště na vojně, krásně byly například rozeznat babky v krojích u kostela. Již řadu let, od doby kdy poprvé Internet, například Seznam, začal zveřejňovat tzv. letecké mapy, je pohled na krajinu z výšky přístupný každému. Přesto pohled z letadla je jaksi živější, vidíš co lidé dole zrovna dělají, prohlížíš si co tě zajímá, zkrátka sedět u okna je zážitek. Za oknem dopravního letadla to v té desetikilometrové výšce zkrátka není ono, zvláště když výhled zaclání oblačnost.
Přestože pardubický zámek má na Internetu panoramatický snímek, pohled na tu nádheru po rekonstrukci, zároveň s pěkně zrekonstruovanou částí starého města, přezdívanou někdy jako "pardubický Norimberk", je opravdu neopakovatelný.
Pardubický zámek s okolím. |
EBA Pardubice. |
Nebylo divu, že našim aviatikům vyschlo v hrdlech a za nádherného počasí bylo příjemné občerstvit se v motorestu Bonet v nedalekých Slatiňanech.
Žádné komentáře:
Okomentovat