Oblíbené příspěvky

05 listopadu 2013

Co čert nechce aneb Když zlobí ZUBY

Skoro tři týdny už jsem byl bez můstku. Konečně v pátek 29. listopadu 2013 mi ho doktor Kaška nasadil.tak už nebudu snad dojídat studený oběd. Jenže zas pobolívá ta stolička na jeho druhé straně, která se "nečistila"...

Vytažení stehů ve čtvrtek 21. listopadu 2013 proběhlo celkem v klidu. Sanice je ale stále nateklá, ještě není zahojeno. Nejvíc mě zamrzelo chování lékařů. Měl jsem za to, že zásah byl preventivní. "Ale kdepak, to bylo jen čištění", odpověděl mi doktor Hašek na můj dotaz. "Takže může nastat recidiva?" zeptal jsem se. "I to se může stát", potvrdil. Takže se mám na co těšit. Ale mohli to říct rovnou...

DEN4 (pondělí 18.11.2013), tečka. Do práce na ranní směnu normálně. Na obličeji (bradě) žádné známky otekliny, zduřelá je jen sanice kolem zubu. Nic nebolí, dokud bych nezačal normálně kousat. Jím polévky, kaše a jiné potraviny nakrájené na kousky. Ať to rychle sroste. Tečka proto, že už nebudu dál pokračovat v komentování, ve čtvrtek jdu na vytažení stehů.

DEN3 (sváteční neděle 17.11.2013) Spánek bez problémů, nic nebolí. Ale ouha při snídani! Při pokusu něco ukousnout bolest. Rána je ještě trochu živá. Krájím vánočku na malinká sousta. Ta větší při žvýkání vyvolávají trochu bodavou bolest. Asi zůstanu u kašiček. A žádný smích... Studené pivo večer U Bukanýra ale krásně chladí...

DEN2 (sobota 16.11.2013) Po předlouhém spánku záchod v půl sedmé. Bolest kupodivu jen mírná, brada ovšem lehce nateklá, cítím ty šňůrky stehů v ústech, vyplachuji zbytky krve. Plánuji ledování:

Hledání vhodného média ke zmrazení. První jídlo: krupicová kaše panečku chutná! Celkem rychle mi otrnulo, zdá se. Večer jdu s kámoši na Rockovou pípu Radia Beat ke Starýmu slonovi. Smích zabolí. Sponzorské pivo Radegast příjemně chladí přímo v ústech, pacifikuje ten lehký náznak bolesti. Škoda že ihned došlo...

DEN1 (pátek 15.11.2013) Po noční jsem ráno po 8. hodině seděl v křesle na stomatochirurgii u doktora Haška. Asi za půl hodiny bylo po všem, v lokální anestezii nic nebolelo. Stihl jsem právě dorazit domů a pustit počítač dokud ještě nic necítím. Z mražáku jsem vytáhl ledové kostky, upevnil na bradu a jdu zkusit usnout. Probudil jsem se v půl jedenácté, bolest se stupňuje, kostky zmáchaly připevňovací šátek, co s tím? Menší mražené věci by se musely často vyměňovat, ale já chci spát. Takže Brufen 400. Zabral během snad čtvrthodinky a usnul jsem. Na dvacet hodin!

Zdraví. Trpím od malička na angíny. Tak dvakrát do roka. Zrovna nedávno jsem si liboval, jak už to bude rok, co mě nechytila. A tu máš čerte kropáč! V nějaké zase zdivočelé formě na mě skočila po půlce října. Ale celkem rychlý průběh. Bez té hnusné "tekuté" rýmy. Vyležel jsem víkend, hleny šly dobře ven, vypadalo to jako ta lepší cesta. Možná.
Jenže na konci října mě nějak začala pobolívat brada. Bolest vlastně žádná, přišel jsem na to až při čištění zubů, když jsem o ni zavadil. Asi jsem se někde praštil do brady.. 
Na začátku listopadu se k tomu přidala bolest někde pod stoličkou, která drží můstek. O víkendu 2./3. jsem si už musel vzít prášek proti bolesti. Ale zase to polevilo. Jen ta brada se zvětšila. 
Tak jsem v úterý vyrazil k zubaři, tomu asi patří léčení postižené sanice. Šlo to ráz na ráz. Pokrok v medicíně: rentgen zubů digitální, doktoři si obrázek posílají po síti. Dobrý. Jenže se ukázalo, že "na vině" je protější zub, který nese můstek. Ten už se vrtat nedá (přišel by vniveč můstek, za který jsem na jaře zaplatil pět tisícovek!). Takže resekce. V pátek 15. listopadu 2013 na chirurgii. 
Tak kdybych pak nemohl mluvit, tak se nediv..

Žádné komentáře:

Okomentovat