Oblíbené příspěvky

23 dubna 2012

Jak se (ne-)dařilo u Bolehošti


Na sobotu 14. dubna 2012 jsem si připravil další kombinovanou akci - totiž výlet na Opočensko spojený se 3. závodem Východočeského žebříčku orientačních běžců ve Vyhnanicích. Věštba počasí předpokládala den bez deště, a tak i při nízkých ranních teplotách neměl být problém vyrazit na kole. A tak jsem spěchal ráno na "speciální" vlak v 7.35 z Pardubic, který jede do Chocně "oklikou" přes Hradec Králové jako rychlík,
a z Hradce dál jako osobák. To má svoji výhodu: ušetří se za kolo. Totiž ke 47 korunám  jízdného jen 25 korun za kolo, protože "normálně" s přestupem by to byly dva vlaky po dvou  platbách za kolo (inu, pochybná výhoda českých železnic...).
Z Týniště jsem tedy o půl deváté odjel po žluté turistické cestě vstříc Vyhnanicím. Shromaždiště se potvrdilo to loňské, na louce pod vsí,
pohled na centrum přes finiš

pořadatelé tu zřejmě navázali velmi dobré vztahy s domorodci. Zato já jsem nenavázal dobré vztahy s vlastním tělem. Za pátou kontrolou v 21. minutě jsem totiž zkolaboval nějakou křečí do pravého stehýnka. Toho kdysi postiženého, na nějž jsem si tu stěžoval někdy před dvěma lety. Bolest. Zkoušel jsem rozmasírovat, ale stačilo mi to tak sotva se dobelhat do cíle. Třetí závod se mi tedy zcela nevydařil.
Hlavně že bolístka nepřekážela tolik na kole. Hned po převlečení jsem vyrazil na horalu na zpáteční cestu přes Bolehošť a Třebechovice. Už jsem se totiž těšil na Carevnu do Bělče.
Po poledni se téměř vyjasnilo, slunce pražilo studeným vzduchem a pesimistická předpověď počasí se dosud nenaplnila. Byl jsem přepkvapen, jak málo lidí tu sedělo
bělečská hospoda U Hušků

za slunečného, byť studeného dne.
Rozhodl jsem se pokračovat domů hradeckými lesy nad Vysokou nad Labem, kde stále nemohu najít optimální trasu pro sjezd z hřebene co nejblíže labskému mostu u Opatovic. Také jsem se chtěl svézt podél železnice z Čeperky do Stéblové, kde podle "poplašných" zpráv Českých drah má být do roka zahájeno budování druhé koleje.
Dorazil jsem domů za sucha v 17 hodin, nějakých 70 km podle mapy.

Žádné komentáře:

Okomentovat