Oblíbené příspěvky

11 prosince 2011

Na nové e-adrese

Tož tedy vítej! Budu tu pokračovat ve svém Pokecu, který na původní adrese
skončí do konce roku. Můžeš tam nakouknout, já to archivovat nebudu. Začnu (už asi potřetí s blogem) od začátku a nechám si stejný závazek jako před tím, totiž že bych tu měl udržet příspěvky tak aspoň rok dozadu..

Teď co nového. Dlouho jsem tu nebyl a určité změny v mém životě se odehrály. Bohužel, většinou k horšímu.
Rok od tátovy smrti, kdy se dům proměnil spíš na skladiště, letos od listopadu zase ožil. To je jediné pozitivní. Přece jen „ženská ruka“ je znát, a tak přítelkyně Romana, když se sem, po krátkém pobytu v nemocnici, rovnou přestěhovala, ožily všechny místnosti. Dole už je tedy zase pokoj (přivezla Romča svůj), kuchyň a ložnice, no a z mého pokoje/skladu/pracovny je pracovna/kino.

Horší to je s domem samotným. Po vyčerpání „nucené“ hypotéky, kterou jsem ovšem pokryl jen nejnutnější opravy, jsem na zbytek dalších oprav spotřeboval peníze po tátovi, o svých úsporách nemluvě. A že by to chtělo ještě zateplit dům aspoň výměnou dveří a zbytku oken, opravit střechu verandy, která prosakuje, nějak zlikvidovat zatékání do sklepa pod verandou, připojit dům na vodu ze studně, nahradit rozbitý beton na dvorku a kolem domu za zámkovou dlažbu atd. atd..

Souvisí to s tím nejhorším, s prací/zaměstnáním. Od července 2009, kdy zrušili vlastní údržbu budov ve Foxconnu a propustili nás, jsem podobnou práci nesehnal. Na jaře 2010 jsem, s vědomím totální změny pracovních návyků i pozice, nastoupil na školení do Vodafonu. Když už jsem měl nastoupit v červenci do provozu, musel jsem se postarat o tatínka. Při dnešních cenách sociální péče a platu operátora jsem s ním raději zůstal doma. V evidenci Úřadu práce, ovšem. Také ale bez nároku na podporu, jistě. Poté, co táta odešel z tohoto světa doma, jak si vždycky přál, jsem počítal, že nejpozději na jaře budu mít vhodné místo. Krize, zdá se mi, asi nepřestala. Bytelné podniky zkrachovaly, zbytek živoří a montovny si vybírají mladé a ty (gastarbajtry), co se spokojí s minimální výplatou.
Z debetního zůstatku snad zaplatím ještě energie za prosinec, a pak už mi zbývá, dle sociálky našeho městského obvodu, zrušit stavební spoření. Platím totiž stále za bohatého...

A tak se těším na svátky. Nemusím kupovat dárky, mlsat zbytečné dobroty a budu moci strávit Vánoce snad ještě v teple (ve všech smyslech toho slova) domova..

Žádné komentáře: