Oblíbené příspěvky

09 ledna 2014

Silvestr skoro z kopíráku

Pro potěchu příznivců teorie globálního oteplování kopíruje letošní začátek roku ten rok předchozí. A tak namísto pěkného lyžařského výletu se v úterý 31.prosince 2013 uskutečnil můj výlet Silvestrovský pěšky. Ovšem na rozdíl od loňského roku (jak lze shlédnout zde v sekci turistika) počasí bylo škaredé, ba až hnusné. Mžení tvořilo jinovatku sice jen na kovových předmětech, zato vlhko za nulové teploty bylo vlezlé.
Doprovod mi tentokrát místo kámoše dělala Romča a ranní spoj pardubické linky MHD č. 15 nás vyložil v Opočínku. Vykročili jsme kolem rozvodny po Labské cyklostezce č. 2 lesem do Valů a dál po labském mostu do Mělic. Už mezi oběma zdejšími písáky nám přišel vhod horký čaj z termosky. Stejně jako před rokem na Křižanovicích, i tady byla hladina zamrzlá, ale jen částečně a tenoučkým ledem, že jsem nijak nelitoval bruslí doma ponechaných. Lesním porostem kolem skautského tábora jsme se přimknuli k Opatovickému kanálu. Docela mě překvapil rybář, holdující své vášni u odbočky Sopřečského /Výrovského/ kanálu,
Tady vytéká z Opatovického kanálu ten Sopřečský, unikátní dílo.

podle kterého jsme pokračovali k Černému Nadýmači. Přítok z kanálu nebyl zamrzlý, zato napuštěný rybník ano, bruslaře by ale neunesl.
Po svačině na stavidle nás čekala první dnešní kóta 238 m. Těšil jsem se na pomník, který slibovala značka na orienťácké mapě Na Štětkách, mezi Sopřečským rybníkem a Nadýmačem, severně pod tím vrchem.
Smrt milenců, tajemný památník.

Přesto že jsem se podílel na vzniku této mapy, dosud jsem zdejší pomník milenců nespatřil. Záhadný příběh smrti milenců z roku 1911 mě docela přitahuje. Doufal jsem v jeho odhalení návštěvou hostince ve Vlčí Habřině na naší další cestě, ale vzhledem k "vysokému datu" to bylo opravdu jen přání. Nic o tom pomníku jsem se nedověděl ani na Internetu.
Čekalo nás dobytí kóty 262 m severně od obce. Za přítmí lesa ve vlhkém listí jsme jen díky terénu nalezli její vrchol. Pak už zbývalo cestou necestou lesem prošlápnout k Bohdanečským rybníkům, po naučné stezce Pernštejnskými rybníky se prosmýknout mezi rybníky Skříní a Rozhrnou a za šera dorazit k hospůdce U Čochtana. Byl čas na grog, ale bohužel zavřené. Kolem "Opaťáku" do Bohdanče a trolejem č.3 s přestupem na bus 18 domů. Pěkných 23 km.

Žádné komentáře:

Okomentovat