Oblíbené příspěvky

14 července 2012

Ještě jednou Železky


Konečně snad dorazilo léto, že po vydařeném předchozím víkendu šlo strávit ho podobně. A vzhledem k tomu, že jsme se minule pohybovali krajinou kolem Železných hor, ale nebyl už časový prostor zastavit se ve Žlebech, padlo rozhodnutí zajet tam samostatně.
A tak jsem se v neděli 24. června 2012 vydal znovu s Romčou na tandemu tím směrem, ovšem po jiné trase. Navíc nalehko, jen s jednou boční brašnou, a bez vozíčku. To se, pánečku, jinak šlape!
Letní vcelku horké dopoledne nám kolem cesty připravilo třešně u Uherčic, takže k houstičkám a pití v bidonu přibylo i čerstvé ovoce. Docela jsem se podivoval, že už dozrálé tu není sklizeno, vzpomínám na brigády od Správy silnic, kdy se aleje podél cest sklízely.
Pokračovali jsme přes Vápenný Podol kolem Bučiny, sjezdem do Závratce u Třemošnice. Tady mě zaujal poutač na Berlovu vápenku,
Berlova vápenka po dílčím zastřešení.

o jejíž historii jsem nedávno slyšel v rádiu. S chutí jsme zahnali žízeň Zonkou (vzpomínal jsem na to pití, které jsem kdysi v Jižních Čechách měl stále připravené v lednicče) za příjemnou cenu vstupného 20 Kč jsme si prohlédli expozici. Prohlídka určitě stojí za to.
Abychom nemuseli do Žlebů po hlavní silnici, zvolil jsem objížďku podél Chitussiho údolí, přes okraj Ronova, Biskupice a Zehuby. Dosud jsem tudy nejel, přestože je to takřka za humny.
Zámek mne opravdu nezklamal. Přesto že se aktuálně opravuje jižní průčelí, romantické vzezření stavby zůstává působivé.
Vstupní trakt zámku.
Prohlídkové okruhy jsme si nechali na někdy příště. Blížilo se půl čtvrté, na kdy upozorňují poutače u hradu, že proběhne krmení zvěře v obůrce pod zámkem. Vstupné tu ovšem je 40 Kč, což vzhledem k mému postavení socky znamenalo oželet minimálně dvě sklenice lahodného moku, na který jsem se v tom hicu už docela těšil, tak jsme se krmení nezúčastnili.
To naše přišlo v následující plánované zastávce. Přes Semtěš a Litošice jsme přejeli do Seníku. Tamější hospůdka u rybníka mne příjemně překvapila: přibyla terasa s vyhlídkou na rybníček,
Hospůdka u rybníka v Seníku.
houpačky pro děti, vyřezávané lavičky. Zaplaval jsem si v příjemné vodě, posvačil, a vyrazili jsme po stejné trase jako před týdnem domů. Pěkných 76 km. 

Žádné komentáře:

Okomentovat